Rijgedrag beoordelingen
Uniforme rijscores
Rijgedrag wordt gemeten op basis van:
- Snelheid;
- Remmen;
- Optrekken;
- Bochten
- Smartphone gebruik
Rijgedrag wordt beoordeeld met een score van 0 – 100. Hierbij kijken we naar trends en niet naar incidenten per rit. Hoe veiliger er wordt gereden, hoe hoger de score. Per onderdeel wordt er een beoordeling gegeven van groen (veilig) tot zwart (zeer gevaarlijk).
Periodieke feedback
Elk kwartaal ontvangt de eindgebruiker een eindrapport over het gemeten rijgedrag met een score tussen 0 – 100. Hoe veilig er wordt gereden, hoe hoger de score zal zijn. Na een kwartaal starten we opnieuw met het bepalen van deze score. Zo heeft elke gebruiker meerdere kansen om een hogere gemiddelde score te halen.
Ondersteuning
Het toevoegen van rijgedrag metingen aan producten en diensten kan op verschillende manieren. De voordeligste oplossingen zijn dan ook vaak niet de meest effectieve op de langere termijn. Het combineren van rijgedrag metingen met eigen producten leidt vaak tot operationele uitdagingen.
Uit jarenlange ervaring weten wij dat hier aandacht aan moet worden besteed om ook succesvol te zijn. Met onze Service Desk bieden wij daarom brede ondersteuning om de toepassing tot een waardevolle bijdrage aan 0 verkeersdoden te laten zijn.
Technologie
Meten
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Ullamcorper Pharetra
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Ullamcorper Pharetra
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
De beste oplossing voor de doelgroep
Ullamcorper Pharetra
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Ullamcorper Pharetra
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Ullamcorper Pharetra
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Preventie & Inzicht
Rijgedrag interventies
Naast de reguliere feedback kunnen wij op basis van inzichten ook persoonlijke interventies toepassen. Met deze Preventieve Rijgedrag coaching (PRC) richten we ons gericht op het voorkomen van gevaarlijk rijgedrag (Zwarte Berichten) en verlagen we daarmee de kans op ongevallen. PRC voegen wij toe als dienst in overleg met onze klanten toe op het moment dat dit succesvol kan worden ingezet. Uit praktijk studies is gebleken dat bij het succesvol toepassen van deze aanpak de totale kosten, veroorzaakt door ongevallen, met 3,8% teruggebracht kan worden.
Gebruikers worden kort na het krijgen feedback over onveilig rijgedrag een van onze medewerkers te spreken. Door in gesprek te gaan zorgen we bewustzijn en geven we tips om veiliger te gaan rijden. We stemmen onze gesprekken af op de eindgebruiker om zo tot de best mogelijke uitkomst te komen.
Omdat een PRC gesprek in een vroegtijdig stadium plaatsvindt en gericht is op preventie, zijn we beter in staat om het rijgedrag veiliger te maken. In dit gesprek staan onze specialisten ‘naast’ de gebruiker. In het geval van zeer gevaarlijk rijgedrag waarbij een Zwart Bericht wordt afgegeven brengen we vooral ‘slecht nieuws’.
Data analyses
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Mattis
Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Donec sed odio dui. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum.
Pharetra
Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur.
Draag direct bij aan 0 verkeersdoden in 2050
Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Mattis
Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Donec sed odio dui. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum.
Pharetra
Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur.